Zespół Szkół w Dębowej Łące jako cel stawia sobie wychowanie
uczniów, którzy nie będą bali się samodzielności w działaniu. Chcemy przygotować ich do dorosłego życia, w które mogliby wkroczyć z odwagą i dużym
potencjałem. Zależy nam na tym, aby nasze dzieci potrafiły czytać ze zrozumieniem, myśleć i działać,
a przede wszystkim ponosić odpowiedzialność za
podejmowane przez siebie działania.
Nasza szkoła zapewnia uczniom bezpieczeństwo. Stwarza im warunki do harmonijnego rozwoju
i przygotowuje się do sprostowania wyznaniom przyszłości.
Wspomaga formować uczciwego człowieka, który potrafi żyć
z innymi i dla innych.
Cele i zadania Zespołu Szkół
-
umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa
- przygotowuje do podjęcia decyzji dotyczącej kierunku dalszej edukacji
- kształtuje środowisko wychowawcze
- sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości szkoły
- realizuje programy profilaktyczne
- umożliwia korzystanie z poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego i zawodowego
- udostępnia pomieszczenia szkolne, sprzęt, środki dydaktyczne, księgozbiór biblioteki podczas zajęć pozalekcyjnych
- upowszechnia wśród młodzieży wiedzę o bezpieczeństwie oraz kształtuje właściwe postawy wobec zagrożeń i sytuacji nadzwyczajnych
- kształtuje u uczniów postawy przedsiębiorczości sprzyjające aktywnemu uczestnictwu w życiu gospodarczym
- wypełnia funkcje: kształcącą, wychowawczą, opiekuńczą i kulturotwórczą, tworząc warunki do wszechstronnego, to jest intelektualnego,
emocjonalnego, społecznego, estetycznego, politechnicznego i fizycznego rozwoju uczniów
- Umożliwia uczniom podtrzymanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej
Projekt Edukacyjny
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej gimnazjaliści, którzy realizują nową podstawę programową, są zobowiązani
do przygotowania, a następnie do zaprezentowania projektu edukacyjnego. Projekt edukacyjny będzie realizowany przez zespół uczniów
pod opieką nauczyciela, a jego temat może dotyczyć wybranych treści przedmiotowych lub wykraczać poza wymagania zawarte w podstawie
programowej. Udział ucznia
w realizacji zespołowego projektu edukacyjnego będzie brany pod uwagę przy ustalaniu oceny zachowania ucznia,
zaś temat projektu zostanie wpisany na świadectwie ukończenia gimnazjum.
Zajęcia pozalekcyjne
Uczniowie mogą rozwijać swoje zainteresowania uczestnicząc w specjalnie dla nich organizowanych
zajęciach pozalekcyjnych, kołach zainteresowań, przedmiotowych. Ponad to umożliwiamy wyrównanie braków wiedzy poprzez zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze,
korekcyjne, kompensacyjno – wyrównawcze.